Grand Canyon

10 augustus 2015 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

10-08-2015 Spannende dag vandaag. We gaan vliegen in een helikopter boven de Grand Canyon. Als we op het vliegveld aankomen krijgen we eerst een veiligheidsinstructie en worden we gewogen. Dit is om een beetje goede gewichtsverdeling in het vliegtuig te hebben. Als we aan de beurt zijn mogen we naar de heli lopen. Een oorverdovend geluid komt ons tegemoet. We stappen in en moeten een koptelefoon op, zodat we via de telefoon met elkaar kunnen praten. (dat lukt toch niet vanwege het lawaai, maar het idee is leuk). Daarna stijgen we op en maken een prachtige vlucht boven de Grand Canyon. Na een half uur landen we weer veilig op de grond.

Onze volgende attractie is met een knal roze jeep naar de mooiste uitzichtpunten van de Canyon te rijden. De gids is een duitser, die in Amerika woont, maar hij praat goed Amerikaans (Net als Arnold Zwarzenegger) en leid ons goed rond. Hij weet veel te vertellen over de Grand Canyon. Na terugkomst regent het en we hebben er honger van gekregen. Gelukkig hebben ze een MCDirve bij Mac Donalds, dus kunnen we in de auto blijven zitten om wat te eten.